Over mij en mijn museum

Mijn naam is Dylan de Groot, middelbare scholier uit Breda. Ik heb heel normale hobby's als voetballen en gamen.

Maar mijn interesse ligt vooral bij alles wat met militairen te maken heeft. Ik heb al heel lang het idee om later een militair museum te beginnen.

Daarom had ik een munitiekist en een helm aangeschaft.

In de zomer van 2020, de coronazomer, bleven we in Nederland en deed ik met mijn moeder mee met Operation Bletchley: een virtuele code-breaking wandeling van 50 mijl (80 kilometer) van Bletchley Park naar Londen.

Via de Facebookpagina van Operation Bletchley ging het balletje rollen.

Veteranen die spulletjes opstuurden vanuit Engeland, meedoen in een Remembrance Video.... Die video vind je hier: Remembrance Video

Heel veel spullen van Nederlandse veteranen.

Mijn museum was in de zomervakantie ineens een feit!

De hele zolder is ingericht met spullen vanaf de eerste wereldoorlog tot nu.

Ik hoop een echte museumruimte te hebben als ik volwassen ben.

Nu is mijn museum virtueel te bezoeken via www.instagram.com/military_museum_

Een echt museumbezoek is lastig, vanwege school, sport en de privacy van mij en mijn familie.

Maar stuur me gerust een berichtje!

About me and my museum

My name is Dylan de Groot, high school student from Breda, the Netherlands . I have some normal hobbies as football and gaming.

But my biggest passion is: everything military. Since a long time I had the idea of building my own military museum.

That is, why I bought an ammo box and a helmet.

In the summer of 2020, the "corona-summer" we spend our holidays in the Netherlands and I became a special agent: Operation Bletchley took place: a virtual code-breaking challenge: walking 50 miles from Bletchley Park to London.

Operation Bletchley has his own Facebook page ad that's where my museum really started!

Veterans were sending some pretty cool items. I had a key role in a nice Remembrance Video.... You can check the video here: Remembrance Video

And I recieved a lot (and I really mean a lot!) from Dutch friends and veterans.

The entire attic is now museum!

As a grown up, I would like to have a real museum, with a lot of visitors. Now you can visit online. Her on the website and on instagram: www.instagram.com/military_museum_

A real visit is pretty hard, because of school, my sports and the privacy of our family.

But I like to here from you, so please send me a message!