Ceremonial unveiling of three monuments honoring the crew of Allied aircraft crashes over Rucphen

Donderdag 22 juni was een heel speciale dag.

De onthulling van 3 oorlogsmonumenten in de gemeente Rucphen.

De ochtend startte met het installeren van het pop-up museum van o.a. the Dutch Polar Bears en Military Museum by Dylan.

Om 10 uur een officiële bijeenkomst in de raadzaal. Met presentatie, toespraken door nabestaanden en ambassadeurs.

Om 11 uur volgde buiten de officiële onthulling met zelfs een fly over.

De onthulling werd live uitgezonden op ZuidWest TV en is via onderstaande link terug te kijken:

Onthulling monumenten

Na een lunch op het gemeentehuis hebben we, met de speciale genodigden en nabestaanden de militaire begraafplaatsen bezocht.

Een indrukwekkende en bijzondere dag!

Opdat wij niet vergeten

Thursday June 22th was a very special day.

The unveiling of 3 war monuments in Rucphen.

The morning started with the installation of the pop-up museums of the Dutch Polar Bears and Military Museum by Dylan.

At 10 a.m. an official moment in the townhall. With a word of welcome by mayor Marjolein van der Meer Mohr, a presentation about the crashes by Ad van Uffelen and speeches of relatives and Ambassadors.

At 11 a.m. the unveiling of the monuments. Even with an impressive fly over.

The unveiling was broadcasted live on ZuidWest TV. You can watch it here:

Unveiling Monuments

After this we had a lunch at the townhall. And we visited the military cemeteries in Bergen op Zoom. Also with relatives and special guests.

A very special day!

Lest we forget.

Maak jouw eigen website met JouwWeb